Omeletbuideltje

2 Jun

Indien ik een lief had die mij ontbijt op bed kon brengen, zou hij hiermee gegarandeerd scoren. Of misschien beter een ontbijt op het terras als je liever vermijdt dat je hele slaapkamer naar spek gaat ruiken. Je hebt meteen genoeg energie om de hele dag door te komen want het vult, geloof mij. In het recept stond er vermeld dat er hesp in de omelet zit, maar steek er gerust gebakken ontbijtspek in. Heb ik ook gedaan bij een gebrek aan hesp en ik was verkocht. Er stond ook dat een lichte omelet van één ei per persoon genoeg was. Vond ik te weinig, maar nadien begreep ik wel waarom. Een dubbele omelet is nogal zwaar en groot om toe te knopen. Maar ach, indien het echt niet lukt, rol ze dan op en knoop ze langs twee kanten toe zoals een snoepje. Het mag wat meer zijn vind ik..

Ingrediënten: (per persoon)

  • 2 eieren (kan ook altijd met 1 ei)
  • peper en zout
  • 20 g jonge kaas in reepjes
  • 3 à 4 plakjes ontbijtspek in reepjes of 20 g hesp in reepjes
  • 2 sprieten bieslook

Bereiding:

  • Verwarm de oven voor op 200°.
  • Kluts de eieren, kruid met wat peper en zout en bak tot een omelet in een koekenpan.
  • Snij de jonge kaas in reepjes. Bak het ontbijtspek en snij het in reepjes. Leg de kaas en het spek in het midden van de omelet.
  • Maak er een buideltje van en bind vast met 2 sprieten bieslook. Lukt het niet, rol dan gewoon op en knoop de omelet op zoals een snoepje.
  • Zet het buideltje nog 5 min in de oven op een bakplaat met een bakpapier.

Bron: Basic Cooking with Kids

 

Geef een reactie

The Candid Appetite

Where Cooking Meets Photography

Jules' vriendjes

De kindjes van de Julesklas in SBS Hofstade

Baked Louie's

If only men were as satisfying as chocolate

Pastry Affair

If only men were as satisfying as chocolate

Romeo&Julienne

If only men were as satisfying as chocolate

Annie's Eats

If only men were as satisfying as chocolate

Louie's Sweet Kitchen

If only men were as satisfying as chocolate

