Zalmspiesjes

23 Apr

 

Ik kreeg dit recept in mijn mailbox en ik dacht: Zalm? Lekker! Ontbijtspek? Lekker! Het is een ideaal hapje voor op de barbecue. Maar wij hebben hier geen barbecue meer thuis, dus heb ik het maar gewoon geprobeerd onder de gril. Fluitje van een cent en zeer lekker.

Ingrediënten:

  • verse zalmmoten
  • ontbijtspek

Bereiding:

  • Snij de moten doormidden en rijg ze aan een brochettestokje (kan je altijd doen nadat ze uit de oven komen). Kruid met peper en een beetje zout. Draai er een plakje ontbijtspek rond.
  • Laat garen en krokant worden onder de gril of op de barbecue.

Bron: www.libelle-lekker.be

3 Reacties to “Zalmspiesjes”

  1. karen mei 22, 2011 bij 10:12 #

    Celine,
    ge doet gij dat goed jong!

    Ik zat te leren en ik werd wa afgeleid door facebook – kwam zo hier terecht en zit hier al een half uur op u blog bezig nu en bij alles denk ik “damn das tof, moe ik ook is proberen”
    echt: supergoe gedaan man!
    ik wacht op meer!

  2. Dora Dierickx mei 26, 2011 bij 16:49 #

    Hallo Celine

    Ik heb je zalmspiesjes gemaakt en het was zeer lekker.
    Maar ik heb het niet op een stokje gestoken.
    Ik heb er een paar gemaakt met pesto ertussen en in feite vond ik die lekkerder.
    Ik heb ook zwarte woudham gebruikt i.p.v. spek (omdat ik dit nog liggen had).
    Nog veel succes met je blog.
    Groetjes Dora

Geef een reactie

The Candid Appetite

Where Cooking Meets Photography

Jules' vriendjes

De kindjes van de Julesklas in SBS Hofstade

Baked Louie's

If only men were as satisfying as chocolate

Pastry Affair

If only men were as satisfying as chocolate

Romeo&Julienne

If only men were as satisfying as chocolate

Annie's Eats

If only men were as satisfying as chocolate

Louie's Sweet Kitchen

If only men were as satisfying as chocolate

